اخبار

گاز فریون چیست؟

گاز فریون چیست؟

گاز خنک کننده که احتمالا شما در روزهای تابستان چه در منزل و یا اتومبیل بیشتر اوقات خود رادر کنار کولرها و دستگاه تهویه هوا سپری میکنید.

گازفریون در حقیقت یک نام تجاری برای گروهی از موادشیمیایی است(شناخته شده از کلروفلوئوروکربن ها یا  CFC)

گازفریون بی رنگ می باشد در دمای اتاق حالت گازی دارد و درصورت سرد شدن به مایع تبدیل می شود. گازفریون گازی بی رنگ بو است،البته برخی از محصولات آن داراری بو اتری می باشند.

اولین بار در سال 1980ساخته شدن اما بسیار خطرناک و قابل اشتعال بودن تا اینکه در سال 1930 گاز فریون به گازی غیر قابل اشتعال ساخته شد.

گاز فریون اغلب به عنوان گاز R22 هم شناخته شد زیرا گاز R22  یکی از پرکاربرد ترین گاز فریون است.

بنابراین کمپرسورهای جدید ساخته شده فشار بیشتری را تحمل میکنند. R22 عملکرد بهتری در فشارهای بالا نسبت به R410A بسیار کمتر خواهد بود.

گاز آمونیاک

مهم ترین ترکیب هیدروژن ازت  بوده ودر طبیعت از تجزیه مواد آلی ازت حاصل می گردد. این ماده گازیست بی رنگ و با مزه ای فوق العاده تند و زننده که اشک آور و خفه کننده نیز می باشد. گاز امونیاک از هوا سبک تره بوده و به سهولت مایع می شود.آمونیاک در آب محلول است و در منهای7/77 درجه سانتی گراد منجمد ودر منهای 5/33 درجه جوش می آید.

موارد استفاده از آمونیاک در یخچال سازی ودر ساخت کودهای از قبیل نیترات،سولفات و فسفات آمونیم،دارو و مواد منفجره به کار می رود.

Share this post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *